Prayer is the cure for a lost soul, confused mind, and a broken heart…&…Namaz kaybolmuş ruhlar, karışmış zihinler ve kırılmış kalpler için şifadır.

 

semra-turkey-mosque

ssemrassAllah Almighty does not need anything; He does not need our worship, either. It is we who need worship. Worship is a kind of remedy for our spiritual wounds. It is the food for our spirit and the remedy for the diseases in our heart. Therefore, the reason why Allah Almighty orders worship is our own benefit. When a doctor insistently advises some medicines to a patient, he does it for the benefit of the patient not for his own benefit. It is nonsense to say to the doctor, “Why do you insist on this medicine? Why do you need it?”; similarly, it is nonsense and illogical to think, “Why does Allah Almighty order us to worship? Why does He need it?”

The reason why Allah created the universe is to show the manifestations of his names and attributes and to present the wonderful reflections of those manifestations and these beautiful works of art to the witnessing of His own sacred being and to the comprehension of conscious beings like human beings.

Man is usually busy with worldly affairs; so, he does not look at those divine wonders and does take lessons from them related to the oneness of the Creator, His endless knowledge, power and wisdom. One can find the way going to the artist from the art, and to the giver of the bounties from bounties only by getting rid of worldly affairs. The only means of getting rid of those pursuits is prayer (salah).

Light, air, water, meals, which are the food for our worldly life and biological existence, are necessary; similarly, worship and especially prayer (salah), which is the light of the mind, the air of the heart and the food of the spirit, are necessary for a sane person.

Prayer (salah), which means to repent and to apologize, due to our mistakes, to Allah, who is the pre-eternal and post-eternal sultan of the whole universe, who created us out of nothing, who grants us thousands of bounties, promises the eternal life of Paradise to those who show respect to Him, whom we need at every breath and who is our benefactor, is the expression of respect by man toward his Lord. No mind, heart or conscience can put up with the disrespect toward Lord by not performing prayers.

Prayer is like an index of worship that contains all of the other pillars of Islam. For instance, a person who performs prayer also performs a kind of hajj by turning toward the qiblah; he performs a kind of fasting by not eating and drinking during the prayer; he gives a kind of zakah by allocating his time, which is his capital of life, to mention the names of Allah. In addition, during the prayer, he performs the worship of the beings in the universe by standing like trees and plants, by bowing down like the four legged creatures and by prostrating like reptiles.

Similarly, some angels worship Allah by standing all the time, some worship by bowing down and others by prostrating all the time. A person who performs prayers fulfills the worship of the angels by trying to do them at certain periods of time; in a sense, he becomes like an angel.

Prayer is the ascension of the believer. As salâtu mi’râj-ul-mu’min.

ssemrass

Reklamlar

18 Yanıt to “Prayer is the cure for a lost soul, confused mind, and a broken heart…&…Namaz kaybolmuş ruhlar, karışmış zihinler ve kırılmış kalpler için şifadır.”

  1. Yuce Allah`ın hiçbir şeye ihtiyacı olmadığı gibi, bizim ibâdetimize de ihtiyacı yoktur. İbâdete asıl muhtaç olan biziz. İbâdet bizim mânevî yaralarımıza bir devâdır; ruhumuzun gıdası, kalbimizdeki hastalıkların ilâcı ve şifasıdır. Bu bakımdan Cenâb-ı Hakk`ın bize ibâdeti emretmesi, yine bizim fayda ve istifademiz içindir. Bir doktorun hastasına bâzı ilâçları ısrarla tavsiye etmesi, kendinin bir ihtiyacı ve menfaati olduğu için değil, hastanın faydası ve iyileşmesi içindir. Doktora “Ne ihtiyacın var ki bu ilâçta ısrar ediyorsun?” demek ne kadar mânasız ise, Cenâb-ı Hakk`ın ibâdet emrine karşı da, “Ne ihtiyacı var ki bize emrediyor?” diye düşünmek o kadar mânasız ve mantıksız olur.

    Allah’ın kâinatı yaratmasının hikmeti kendi isim ve sıfatlarının tecellilerini ortaya koymaktır. Bu tecellilerin harika yansımalarını, bu eşsiz bedi sanat eserlerini hem kendi Zat-ı Akdesinin şühuduna hem de insan gibi şuurlu varlıkların idrakine takdim etmektir.

    İnsan oğlu dünya ile meşgul olduğu için genellikle bu ilahî sanat harikasına bakıp da yaratıcının birliğine, sonsuz ilim, kudret ve hikmetine dair dersler çıkarmıyor. Sanattan sanatkâra, yaratıktan yaratıcıya, nimetten nimet verene giden yolu bulmak ancak dünyevi meşgalelerden kurtulmakla mümkündür. Bu meşgalelerden kurtulmanın yegâne vesilesi namazdır.

    Şüphesiz dünya hayatımız için, biyolojik varlığımız için, nefsimizin gıdası olan ışık, hava, su, yemek ne kadar gerekli ise, aklı başında bir insan için, aklın ışığı, kalbin havası ve ruhun gıdası olan kulluk görevi, özellikle namaz ibadeti en az o kadar gereklidir.

    Bizi yoktan var eden, bin bir türlü nimetlerle bize ikramda bulunan, öldükten sonra, kendisine karşı saygılı olanlara, ebedî cennet hayatını vaad eden, her gün değil, her an, her nefeste kendisine muhtaç olduğumuz bir velinimetimiz ve bütün kainatın ezelî ve ebedî sultanı olan yüce Allah’a karşı günde beş defa (sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı vaktinde) tövbe edip yaptığımız kusurlarımızdan dolayı özür dilemek manasına gelen namaz; insanın rabbine karşı saygısının ifadesidir. Namaz kılmamakla rabbine karşı saygısızlığı devam ettirmek, hangi aklın, hangi kalbin, hangi vicdanın kaldırabileceği bir iştir.

    Namaz, İslam’ın diğer şartlarını da içine alan bütün ibadetlerin bir fihristi hükmündedir. Mesela, namaz kılan bir kimse, kıbleye yönelmekle bir nevi Hac yapar, yeme-içme yasağına uymakla bir çeşit oruç tutar, hayat sermayesi olan zamanını sırf Allah’ı zikretmeye hasretmekle de bir nevi hayat zekâtını vermiş olur. Ayrıca ağaçlar ve bitkiler gibi ayakta; dört ayaklılar gibi rükûda; sürüngenler gibi secdede bulunduğu değişik hareket ve davranışıyla kâinatın yaptığı ibadetleri yapar.

    Aynı şekilde meleklerden bir kısmı ayakta, bir kısmı rükûda, bir kısmı da secdede kalıp hep aynı vaziyette Allah’a ibadet etmektedir. Namaz kılan kimse de meleklerin bu ibadetlerini belli zaman dilimi içerisinde yerine getirmeye çalışır, bir mânâda melekleşir.

    Namaz, müminin miracıdır. Esselatü miracul mü’minin.

  2. Beautiful post, Ma Sha Allah

  3. Reblogged this on A Call to Witness and commented:
    Prayer is the ascension of the believer.
    Love this way of thinking.

  4. Beautifully said Semra ❤

  5. SEMRA, ME ENCANTA. OREMOS TODOS POR EL BIEN DE LA GENTE.
    EN FACEBOOK MI NOMBRE HA CAMBIADO POR EL DE ROLAND TRAMPE Y TE HE SOLICITADO AMISTAD

  6. hsampson Says:

    Thanks Semra, this is beautiful and so true!! Thank you for sharing!

  7. Reblogged this on ' Ace Friends News ' and commented:
    Beautiful post as always Semra … Reflective and deep with so much meaning …. Prayer for me is with my private thoughts with the father and freedom to express all that l feel, felt or thought … And to offer thanks for all he gave me … Never to ask for more than l need and to ask to help all others with their burdens daily … Amen .. 🙏

  8. Beautiful and true ❤

  9. I agree. We need prayer. I pray daily for peace and calm in our world. Every life had value. Every child should know safety and be away from war and hate.

  10. Wow, that’s profound…….. 🙂 I greet you in the love and the light of the One Infinite Creator. May he protect your beautiful Soul forever, my friend. Adonai

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: