Allah’s Saying: “I am very near to My Servant”…” Ben Kullarıma çok Yakınım “


Abu Huraira (May Allah be pleased with him) reported

Allah’s Messenger (Sallallahu Aleihi Wa Sallam) as saying that ALLAH (SWT), the Exalted and Glorious, thus stated:
“I am near to the thought of My servant as he thinks about Me,
And I am with him as he remembers Me.
And if he remembers Me in his heart, I also remember him in My Heart,
And if he remembers Me in assembly I remember him in assembly, better than his (remembrance),
And if he draws near Me by the span of a palm, I draw near him by the cubit,
And if he draws near Me by the cubit I draw near him by the space (covered by) two hands.
And if he walks towards Me, I rush towards him.”

 Hz. Ebu Hureyre radıyALLAHu anh anlatıyor: “Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:ALLAH Teâla hazretleri diyor ki:

“Ben, kulumun hakkımdaki zannı gibiyim.

O, beni andıkça ben onunla beraberim.

O, beni içinden anarsa ben de onu içimden anarım.

O, beni bir cemaat içinde anarsa, ben de onu daha hayırlı bir cemaat içinde anarım.

O, şayet bana bir karış yaklaşacak olursa, ben ona bir zira yaklaşırım.

Eğer o, bana bir zira yaklaşırsa ben ona bir kulaç yaklaşırım.

Kim bana yürüyerek gelirse ben ona koşarak giderim.

Kim bana şirk koşmaksızın bir arz dolusu günahla gelse, ben de onu bir o kadar mağfiretle karşılarım.”

[Sahih Muslim : Book 35 Kitab Al-Dhikr, Number 6471]


4 Yanıt to “Allah’s Saying: “I am very near to My Servant”…” Ben Kullarıma çok Yakınım “”

  1. Bilmek istersen seni,

    Cân içinde ara cânı.

    Geç cânından bul ânı,

    Sen seni bil, sen seni.

    Kim bildi ef’âlini,

    Ol bildi sıfâtını,

    Anda gördü zâtını,

    Sen seni bil, sen seni.

    Görünen sıfâtındır,

    O’nu gören zâtındır,

    Gayri ne hâcetindir,

    Sen seni bil, sen seni.

    Kim ki hayrete vardı,

    Nûra müstagrak oldu,

    Tevhîd-i zâtı buldu,

    Sen seni bil, sen seni.

    Bayram özünü bildi,

    Bileni anda buldu,

    Bulan ol kendi oldu,

    Sen seni bil, sen seni.

  2. 1- Resulullah (sav) buyurdular ki: “Allah Teala hazretleri diyor ki: “Ben, kulumun hakkımdaki zannı gibiyim. O, beni andıkça ben onunla beraberim. O, beni içinden anarsa ben de onu içimden anarım. O, beni bir cemaat içinde anarsa, ben de onu daha hayırlı bir cemaat içinde anarım. O, şayet bana bir karış yaklaşacak olursa, ben ona bir zira yaklaşırım. Eğer o, bana bir zira yaklaşırsa ben ona bir kulaç yaklaşırım. Kim bana yürüyerek gelirse ben ona koşarak giderim. Kim bana şirk koşmaksızın bir arz dolusu günahla gelse, ben de onu bir o kadar mağfiretle karşılarım.”

    Buhari, Tevhid 16, 35; Müslim, Zikr 2, (2675), Tevbe 1, (2675)

    Ey insan neye inanırsan,öyle yaşarsın,
    Ve nasıl yaşarsan,öyle ölürsün,
    Akibetin nedir,o zaman görürsün,
    Rabbini bilip;unutmamak ALLAH’ı

    Hayat mı senindir,sen mi hayatın,
    Sultanlık mı ararsın, Sultanını mı ararsın,
    Edebi ahiretin misin,dünyanın mısın,
    Rabbini bilip;unutmamak ALLAH’ı

    Hayatı okumak,kainatı okumak
    Tefekkür deryasının içine dalmak,
    Sırlara,hikmetlere,istikamete varmak
    Rabbini bilip;unutmamak ALLAH’

    Söyle bana fikrini,söyleyeyim sana zikrini,
    Her daim an yüce olan ALLAH’ın ismini,
    Kurtuluşundur,yak bu uğurda olan cismini,
    Rabbini bilip;unutmamak ALLAH’ı

    RıZa BeRKaN GÜLER/ 12.04.2005

    2- Resulullah (sav) buyurdular ki: “Allah Teala hazretleri demiştir ki: “Kim bir hayır işlerse ona sevabının on katı verilir veya arttırırım da. Kim bir günah işlerse bunun cezası, misli kadardır, veya affederim. Kim bana bir karış yaklaşırsa ben ona bir zira yaklaşırım. Kim bana bir zira yaklaşırsa ben ona bir kulaç yaklaşırım. Kim bana yürüyerek gelirse ben ona koşarak giderim. Kim bana hiçbir şeyi şirk koşmaksızın arz dolusu hata ile kavuşursa ben de onu bir o kadar mağfiretle karşılarım.”

    Müslim, Zikr 22, (2687)

    Küfür- iman iç içe bir zaman,
    Akibet nedir bilinmez inan,
    Sabır-gayret bize lazım olan,
    Kurtulmuştur o kişi ALLAH’ı bulan

    Kıyamet,son dilim,ahirzaman,
    İman elde kor ateş tutmak yaman,
    Dünya hayatı çetin bir imtihan,
    ALLAH’a kulluktan gayrısı yalan.

    RıZa BeRKaN GÜLER /27.09.2005

    3- Resulullah (sav) buyurdular ki: “Allah Teala hazretleri diyor ki: “Kulum, hakkımda nasıl bir zan yürütürse ben öyleyimdir. O, beni zikredince ben onunla beraberim, O beni içinden geçirirse, ben de onu içimden geçiririm. O, beni bir cemaat içerisinde anarsa, ben de onu, onunkinden daha hayırlı bir cemaatte anarım. O, bana bir karış yaklaşırsa ben ona bir arşın yaklaşırım. O bana bir arşın yaklaşırsa, ben ona bir kulaç yaklaşırım. O bana yürüyerek gelirse ben ona koşarak giderim.”

    Buhari, Tevhid 50; Müslim, Zikr 2, (2675); Tirmizi, Da’avat 142, (3598)

    Yaşam bir güldü yeryüzünde açan,
    Koparmış olur onu günahlara kaçan,
    Lütuf ve Keremiyle rahmet saçan,
    O’dur bize daim ihsanda bulunan.

    Türlü nimetler saymakla biter mi?
    Kuru bir şükür verilenlere yeter mi?
    Senden istenen kulluğun gereği?
    O’nsuz birşey olur mu düşünsene değil mi?

    RıZa BeRKaN GÜLER / 15.01.2006

    Selam ve dua ile…

  3. YA. ALLAH (CC) İLE OL,
    YA ALLAH (CC) İLE OLANLA OL,
    ÜÇÜNCÜSÜ OLMA!

  4. Tüm müslamanlara bir kere Hacca gitmek kısmet etsin …Amin..

Bir Cevap Yazın

