Bil(M)iyorum…Düş Yumağım…Bay Hiç…

5

3ha02rtfe3i

Hangi ruh ikliminde hangi satırlarla avutuyorum bu serseri gönlümü bil(m)iyorum.

Bir uçtan bir uca  ruhumun en derin yerinden gelen bu acı da niye ?

Bil(m)iyorum,

En azından bilmeyişlerimin bir nedeninin var olduğunu bil(m)iyorum;

Ya da bildiğimi zannediyorum.

Nedendir bilmem,

Her kafamı, benim olmayan yastıklara koyuşumda

Kurtarıyorum dünyayı,

Dünyamı kurtarabildiğimi bile bilmezken

Ötelerimi düşünüyorum

Ötelerin ötesini belki de

Düşün(m)üyorum düşün(m)üyorum

Başım ağrıyor

Kafam yastığa,

Benim olmayan yastıklara alışıyor.

Ve farkediyorum ki,

Benim olmayan sadece kafamın ağırlığını taşıyan yastık değil.

Ruhumun ağırlığını taşıyorsa eğer bedenim

Bir sebebi vardır diyorum sessizce

Sessiz ve sakince

Bu aralar uyuyorum

Ruhumun en derin yerinden gelen acıyı, dünyayı, öteleri,

Hatırlayamıyorum, kurtaramıyorum, duyamıyorum.

Sana dair ve Sen’den uzak oluşumun hesabını veremiyorum.

Bil(m)iyorum yoksa artık yavaş yavaş ölüyor muyum ?

Mevsimi geldi gitmenin

Zamanıdır şimdi.

Gittim gidiyorum, derken,

Gidememektir

Soluklandığın yerde düşe kalmaktır.

Mevsim dediğin.

Biraz gerçek biraz hayal

Ve biraz da kaygılar

Ne kadar sürer

Nereye gider

Bu düş yumağı bilinmez,

Ya Rab,

Biliyorum bu hayat çok ölümlü

Ve Ben bu halimle

Her gün ölüyorum.

Mevsimim geldi

Sevdiklerim benden öte geldi.

Sen orda,

Benden uzak da nefes alırken

Ben, burada aldığın nefesini veriyorum.

Ruhumun düş yumağı

Bilirmisin?

En derinimdeki labirentim hep sana çıkar.

11 Yanıt to “Bil(M)iyorum…Düş Yumağım…Bay Hiç…”

  1. ALAADDİN Says:

    Risale-i Nur\’dan Bir Vecizeölümün hakikatini gören kamil insanlar, ölümü sevmişler. daha ölüm gelmeden ölmek istemişler.

  2. LiOnEl Says:

    "Le Soleil dans le Coeur de FRANCE"

  3. ♥♫♥Félinha♥♫♥ Says:

    A época natalícia chegou e mais do que nunca é tempo de paz e plenitude. Natal é sinónimo de família, de união, de aproximação das pessoas, e quando essas pessoas se sentem próximas é sinal que o sentido do Natal realizou-se.»BOAS FESTAS!!! Querida amiga!Beijokinhas, Félinh@.

  4. ღ ღ أون لوف ღ ღ Says:

    Büyük blogBint TürkiyeBint OsmanlılarGirl kültür

  5. ilyas Says:

    Bir gün Hazret-i Mevlânâ Hazretleri\’\’nin huzuruna birbirlerine dargın iki kişi getirirler. Mevlânâ hazretleri onlara bir an önce barışmalarını söyler ve şu örneği verir:"Allah, bazı insanları su gibi lâtif, mütevazı, daima aşağıya doğru akan ve yumuşak huylu yarattı, bazılarını da toprak ve taş gibi sert mizaçlı yarattı."Su, toprağa karışır, meyvelerin büyümesini, canlıların hayatlarını devam ettirmelerini sağlar. Böylece o sulardan ruhlara ve bedenlere gıda temin edilip, menfaat sağlanır. Su toprağa gitmezse, topraktan da, sudan da lâyıkıyla istifade edilmez."Bu arkadaşın toprak hükmünde olup, yerinden kalkmaz ve barış*mazsa, sen su gibi tevazu üzere ol ve onunla anlaş."Herkes bilir ki, iki küs olan kimseden hangisi öbüründen önce davranırsa, Cennete ötekinden önce girecektir. Daha çok sevap kazanacaktır. Dolayısıyla, bu barış*tan her ikiniz de istifade etmiş ola*caksınız."Biraz sonra her iki kişi de barıştılar

  6. Ömer Says:

    PEYGAMBER EFENDİMİZDEN İNCİLER(Her şeyin bir yolu vardır. Cennetin yolu ilimdir.) [Deylemi](Her şeyin direği vardır. Dinin temel direği fıkıhtır.) [Beyheki](Her şeyin bir özü vardır. İmanın özü de namazdır.) [Beyheki](Her şeyin bir zekatı vardır. Vücudun zekatı ise oruçtur.) (İ.Mace)(Her şeyin bir zekatı vardır. Evin zekatı ise, misafir odasıdır.) (A.Rifai)(Her şeyin kapısı vardır. İbadetin kapısı da oruçtur.) [İbni Mübarek](Her şeyin temeli var. Dinin temeli de eshab-ı kiramı ve ehl-i beyti sevmektir.) [İbni Neccar](Her şeyin kaynağı vardır. Takvanın kaynağı, ariflerin kalbleridir.) [Taberani](Her şeyin esası vardır. İmanın esası da vera [takva]dır.) [Hatib](Her şeyin süsü vardır. Kur\’an-ı kerimin süsü de güzel sestir.) [Hakim](Her şeyin dalı budağı vardır. İmanın dalı budağı da sabırdır.) [Hatib](Her şeyin cilası var. Kalbin cilası da Allah’ı anmaktır.) [Beyheki](Her şeyin cilası var. kalbin cilası da "Estağfirullah" demektir.) [Deylemi](Her şeyin kalbi var. Kur\’anın kalbi Yasindir.) [Tirmizi](Her şeyin efendisi vardır. Oturmanın efendisi de kıbleye yönelmektir.) [Taberani](Her şeyin Allah ile arasında perde vardır. Ana baba duasında perde yoktur.) [Deylemi](Her şeyin bir afeti vardır. Ümmetimin afeti, paraya gönül vermektir.) [Deylemi](Her ümmetin fitnesi [imtihanı] vardır. Ümmetimin fitnesi paradır.) [Hakim](Her ümmetin seyahati vardır. Ümmetimin seyahati de cihaddır.) [Taberani](Her dinin özelliği vardır. Ümmetimin özelliği hayadır.) [İ.Mace](Her ağacın meyvesi vardır. Kalbin meyvesi de çocuktur.) [Bezzar](Her şeyin anahtarı vardır. Cennetin anahtarı namazdır.) [Deylemi](Her şeyin anahtarı vardır. Cennetin anahtarı fakirleri sevmektir.) [İbni Lal](Her şeyin anahtarı vardır. Göklerin anahtarı "La ilahe illallah" sözüdür.) [Taberani](Her derdin şifası vardır. Kalbin şifası, Allahü teâlâyı anmaktır.) [Beyheki](Her derdin devası vardır. Yalnız ölüme çare yoktur.) [Taberani](Her şeyin bozucu bir afeti vardır. Bu dinin afeti ise kötü idarecilerdir.) [Haris](Her şeyin hakikati vardır. Kadere inanmayan imanın hakikatine erişmez.) [Nesai](Her şeyin direği vardır. Müminin direği de aklıdır, aklı kadar ibadet eder.) [İ.Gazali](İmanın alameti Ensarı sevmek, münafıklığın alameti Ensara buğz etmektir.) [Buhari]

  7. Suğra Says:

    YÜREĞİNE SAĞLIK SEVGİLİ SEMRA ÇOK GÜZEL..SELAM VE DUA İLE..

  8. ilyas Says:

    Ey beni en çok sevenin sevdiği!.. Bilirim. her gün… doğmadan kızıllığına yazar adını.. Bilirim her martı dokunmadan denize Kendi dilince tekrarlar duanı.. Ve her gül açmadan kollarını Bu dünyaya Senin kokunu bular yüreğine.. Bilirim düşmez güneş Toprağın hiçbir zerresine… Hatırlamadan seni… Bilirim seversin sen seni seveni…. Ey beni en çok sevenin en sevdiği… Ey gönlümdeki sevgiye bengisuyunu, okyanus diyarından yudum yudum damlatan… Kar suları yıkarken ruhumu, ılık bir yağmur damlasının sevdasında, yürek atışlarıma merhamet denizinden katreler düşüren… Ey kalbimin en derin toprağına, avuçlarımda biriktirdiğim dualarıma kattığım, kirpiklerimin ıslaklığı ile bezediğim, nazenin çiçeğimin adı… Sonra, yalnız karanlıklarımın donduran soğukluğunda , yapraklarının gölgesinde bakışlarımı ısıttığım … Adıyla,en tenha zamanların karmaşasında, içimin dalları kıran fırtınalarını durulttuğum… Her uyanışımda sabaha, gurubun kızıllığına taze açmış yaseminler aklığında ismini yüreğimle yazdığım… Ey adıyla, serin rüzgarlarında bedenimi üşüten eylülü, nisanın yeni açmış badem ağaçlarına döndüren… içimin dermansız bildiğim dertlerine, sonsuz bir iyileşmeyle deva olan… Ey seher vakitlerinde soğuk gül yapraklarına ılık dokunuşlarla konan, şebnemlerin nazlı terennümü… Bütün kar taneleri erguvan dalında çiçek oluyor kökünü ruhuma salan…adının gölgesine sığınınca günahlardan bizar olmuş yüreğim… Sana gönderdiğim selamların kabul olma umudunun heyecanıyla, dağbaşlarımı kuşatan bencillik dumanlarının arasında, sevmeye dair al laleler açtıran… içimde dünyalık nefesler adına r büyüttüğüm bütün mavi kuşları salıyorum semaya… uğruna, kendi içimde kendimi tutsak ettiğim her anın zincirlerini koparıyorum zihnimden… teselliyi sana yolladığım selamın kabul edilmesi umudunda buluyorum… bilir misin Ya Resulullah? Her yıkılışında içimin kaleleri, kalbimin kırıklarını bu umutla sarıyorum… yüzüme kapanan kapıların dibinde gözyaşımdan bir ırmakta boğulurken, bana uzanan elin sıcaklığı bu umuttan… bütün alınmışlıklarımın, tek başına bırakılmışlarımın, darmadağın oluşlarımın sessizliğine düşen tatlı bir terennüm oluyor bu umut… içimin burukluğunda, merhametsizlik dağlarken yüreğimin her bir zerresini, sabah ezanlarına kadar kapanmayan gözlerimin aminlerine dost ediyorum bu umudun varlığını… Ey bütün çiçeklerin naif susuşlarının ardında, hiç durmadan söylenip duran sevda ikliminin şanlı adı… Ey ılık gamzeleri gibi toprağın, ruhumun buz tutmuş dehlizlerine merhametle inen bahar… Gül kokusunda içime çektiğim şefkatin, eşsiz timsali….. Uzak zamanlarında ömür tüketiyoruz saadet asrının… bir tek kalbimde büyüyen sevgi aşabiliyor zamanı, mesafeleri, asırları… donup kalıyor zaman, içimdeki özlemin sıcaklığında… çözülüyor imkansızlıklar, sessiz eriyişlerde… zaman susuyor kör kuyuların diplerinde… tarihler ses vermiyor gizli köşelerde… ve bir tek özlemim aşıyor zamanı, mesafeleri… bir tek gözyaşımdan bir kuşun kanadı bırakıyor beni, senin yürüdüğün çöl zerrelerin arasına… bir tek özlemin dev bir dalga olup, sürüklüyor bedenimi, Sevr mağarasında yuva yapan güvercinin kanat çırpmayışlarına… bir tek dualarımın kabulü taşıyor beni yaşadığın zamanların kıyısına… hıçkırıklar kesiyor nefesimi, yüzümde pişmanlıkların buyun eğişleri… anlatamıyorum… sevmekten uzak seslenişlerim susuyor iç yangınlarımda… senin adını yüreğime mühürleyip dönüyorum amin deyişlerime… içimin ülkelerine çöreklenmiş menfaat bulutlarından kaçıyorum..kaçıyorum kibirden yalnız kendine istiyor olmaktan, öfkeden… kaçıyorum ne varsa faniliğe dair… pişmanlıkla ıslanmış bir hıçkırıkta, selamlarımın kabul edilmesi umudunda yeniden geliyorum hayata…kan revan oluyor aklımda hüzünler… yağmamış yağmurlar kadar latif şimdi kalbimde devleşen sıkıntılar… Korkularımı emziren bütün gecelerin siyahı, yeni açmış bir karanfil kokusu oluyor… bulunca seni… Benliğimin kuytularında sızlayan yalnız kalmışlıklar, kayan dev bir yıldız oluyor… anınca seni… Bütün sessizlikler rahmet oluyor… bütün çaresizlikler gündoğumu… bütün boyun büküşler amin oluyor dudaklarımda… bütün amin deyişler gül adında… seni ta içimde taşıdığım zaman bu ömür türküsünde….. Yalnız kalıyor bazen aminler…gecenin sakinliğinde usulca hayat bulan aminler uykuya yenik düşüyor çoğu zaman…daha derinden dua etmeye susuz dudaklarım… Zaman merhametsizlikte hüküm sürüyor ya Resulalah… mazlumun ayaklar altında ezilen yüreğiyle besleniyor zalim kalp atışları… şefkate kanat çırpan kırlangıçların kanatları isyandan devleşen tel örgülere takılıyor… kanatlarından sızan kana bulanıyor ruhum… belki her gün bir günahsız yavrunun bedeni, hain bir merminin kılıcından geçiyor… günahsızların iniltileri içimde yankılanıyor… semayı sarsıyor annelerin ağıtları… gözlerimizin önünde yüreklerimizin dibinde inliyor nefesleri günahsızların… insanlar çoktan sökmüş gibiler köklerini, içlerindeki merhamet adlı çınarın… babaları ölmeden miras derdinde birbirine düşer olmuş kardeşler… duaya açık kapılarından dudakların, gıybet yükselir olmuş… yalansız konuşmalar azalmış… herkes birbirinin kuyusunu kazıyor… ve ölümü unuttu sanki kalpler… ölümü anmaktan aciz zihinlerimiz… içim acıyor Ya Resulullah… her haksızlığın ardında tükeniyor nefeslerim… içim kanıyor… her acının ardında çaresizlik yağmamış bir bulut gözlerimde… bir tek silahım var… ona sarılıyorum gece yarıları… duaya… Sevmek çekince dalgalarını bir zamanlar hiç durmadan dövdüğü kıyılarımızdan, okyanus ortasında su arar olduk… öldük hatta susuzluktan… yağmur sağanak sağanak boşanırken bedenlerimize… Adını unuttukça anmayı, dudaklarımızdan, başka isimler söyler oldu dillerimiz… başka sevdalar salınır oldu bakışlarımızda… içimize yabancı hevesler ,içimizde… hasretleri bile yabancılaştı dünyamızın… sevgi uzaklaştığımız hatta kaçtığımız bir hastalık gibi…ben böyleyken… hala umudu var mıdır sana olan selamlarımın kabulünün?… bu kadar kendimi bulanmışken sensizliğe… Aynı zaman diliminde atsaydı kalplerimiz seninle… Yüreğimiz hissetseydi seni bir kere görmüş olmanın bahtiyarlığını… oysa şimdi hercai sevgilerde kanıyor ümitlerimiz… Varsa zihnimin kirli dumanları arasında ,dünyaya bel bağlamış iniltili hayatımın ortasında,hala sevmeye dair kımıldayan bir tomurcuk sana olan özlemimin sıcaklığındandır… Ya Resulullah bu özlemimizin sınırsızlığına bakıp dua eder misin yüreklerimize? secdenin izi alınlarımızdan, amin deyişler gece uyanışlarımızdan ve sana olan sevgi solmayan yediverenler gibi hiç silinmesin gönüllerimizden… Ey beni en çok sevenin en sevdiği… Bir lale vakti… bir bahar gecesi… dudaklarımda sana selamlarla göz kapayışlarım var geceye… herşeye rağmen sevilme umuduyla bükülüyor boynum… sevginin sonsuzluğuna açılıyor avuçlarımda ruhum… Ey Rabbim, en sevdiğinin sevgisini artır ki kalbimde… senin yanına sevdiğinin sevgisiyle dolu bir yürekle varabileyim son nefesimde…Iskender PALA

  9. ♥♫♥Félinha♥♫♥ Says:

    FELIZ 2010 SÃO OS VOTOS DA FAMILIA FÉLINH@UM MÁGNIFICO FINAL DE SEMANA!MIL BEIJOCAS EM SEU CORAÇÃO…FÉLINH@.

  10. yasemin Says:

    ÇOK GÜZEL SUN

  11. yasemin Says:

    YORUMLARA BAK HARİKA

Bir Cevap Yazın

