…..İleti Kişilikleri(!)…..Emine YAVUZ…

5576743076_d5c1c7245c_b

“Sanal Kişilikler… Nefret ediyorum her birinizden!”
Bu söz yankılanıyor tekrar tekrar kulaklarımda… Bir saniye diyorum aslında kulaklarımda yankılanmıyor ses, ekranımda görüyorum cümleyi… Kalın puntolarla yazılmış ve gözüme gözüme giriyor… Msn listemdeki herkesi unutup o iletiye odaklanıyorum. Sanal bir kişiliğin bir iletisi… Benden nefret mi ediyorsun diye sormak geçiyor içimden. Hayır, hayır ben sanal bir kişilik değilim ki… Ben gerçeğim işte burada, işte buradayım, benim ve gerçeğim… Aklım karışıyor… Gördüğüm sanal kişi beni sanal görüyor ama ben sanal değilim. Sözlerim sanal mı yoksa? Benden kopan şeyler değil mi bunlar? Duygularımı yazıyorum içimdekileri yazıyorum yazan benim işte nasıl sanal olabilir ki?  Soru işaretleri uçuşuyor her yerde ‘sanal’ kelimesini düşünüyorum şimdi. Sanal kişilik nedir diye küçük bir araştırma yapıyorum. “Sanal kişilik : kişinin olduğu değil olmak istediği hale bürünmesinin en basit ve inandırıcı yoludur. Bilinçaltında şekillendirdiği kusursuz karakteri ortaya çıkarır. tehlikelidir, insanı büyük bir hayal dünyası oluşturmaya iter.
“ Tüylerim diken diken oluyor, gözlerim fal taşı gibi açılıyor iliklerime kadar üşüyorum sanki…
Kendimi düşünüyorum sanaldaki(!) ben ile reeldeki beni karşılaştırmak istiyorum. Bir savcı olmalıyım şimdi gerekirse kendimi müebbede mahkum etmeliyim. Sanaldaki ben diyorum belki daha konuşkan belki daha yardımsever ya da daha insancıl… Nasıl konuşması gerektiğini bilen belki de bazen fazla samimi… Bazen de normalden çok daha ciddi… Ama diyorum reelde de ortama göre farklılaşmaz mı insan? Müziğe göre dans edilmez mi hep?  Bunu söyleyen avukat ruhum muydu savcı mı diye düşünmeden de edemiyorum… Beyin fırtınasından elimde kalan bir kısır döngü oluyor. Felsefe dersinde bu konuyu enine boyuna tartışmak istiyorum. Ama bir hafta bekleyebileceğimi sanmıyorum bunun için. Sanal kişiliklerden(!) yardım alsam diyorum… Onlara sorsam sanal kişilik nedir diye? Msn listeme göz atıyorum ama henüz felsefeci ruhlu bir sanal kişiyi eklemediğimi fark ediyorum listeme. Neyse diyorum ‘reel’deki dostlarımdan yardım alırım. Birkaç kişiye açıyorum konuyu fakat yüzlerinde alaycı bir gülümseme…Susmam gerektiğini anlıyorum. Kendi içimde çarpıştırmaya devam ediyorum bulutları…
Sanala dönüp , eski iletilere bakmak istiyorum acaba böyle düşünen başka kişiler de var mı diye. “Internet Yazıklar Olsun
Sana Nefret Ediyorum Senden…” diye sitemkâr bir ileti görüyorum. Başka bir iletide de “ ***[ sanal kişinin kullandığı nick(!) ] Hakkın rahmetine kavuştu” yazıyor. Sanal kişilik öldü diye haykırmak istiyorum. Gecenin sessizliğini bozmak istemeyip bir de bloglara göz atmayı düşünüyorum. “Ekranda çıkan yazılara bakıp neşelenmek, paylaşmak, hüzünlenmek ne kadar garip…Lakin ben 29 harfe sığan bi hayat istemiyorum eminim…” Sanal kimlik bunalımı yaşayan “sanal kişiliklerin” serzenişlerine şahit oluyorum sanaldan da olsa…Bir blog yazarının sanalda son sözlerini(!) hiç değiştirmeden almak istiyorum yazıma “Bloğumun giderek benden uzaklaştığını düşünüyorum. bana benzeyen hiçbir yanı yok. Benden esintiler taşımadığı gibi son derece de yapay bir duruş sergiliyor.(…) Sanal kimliğim göz kırpsa da bana butonların arasından, zor geliyor herhangi bir yere “tık”lamak…“İnziva” diye bir kelimeyi öğrenişimin üzerinden kaç yıl geçmiş hesaplamadan çekilmek istiyorum oraya.
Bir süre sonra  gerçekliğin donduruculuğuyla yazmakta zorlanıyorum… İnzivaya davet edip sanallığımızı, gerçeklikle yüz yüze olmaya çağırıyorum benliklerimizi…

7 Yanıt to “…..İleti Kişilikleri(!)…..Emine YAVUZ…”

  1. Tacettin Says:

    Keşke özgürlük ile sınırsızlığı birbirine karıştırmamış olsak. Özgürlük,insanın kendi haklarının sahibi olması demektir. Bunun ötesini aramak ise,başkasının haklarına göz dikmektir. Herkez hakkını, haddini ve hududunu bilse,ne sanal alemde, nede de gerçek alemde toplumsal huzursuzluklar yaşanmazdı.İslam tarihimizde, KURT iel KUZUNUN birarada kardeşçe yaşadıklarını okuyoruz.Günümüzde ise değil kurt ile kuzu, iki kardeş kardeşçe neden yaşayamıyor.Özellikle sanal alemde ; bizi tanımıyorlar bizi görmüyorlar diye körün kuyuya taşattığı gibi, paylaşım, ileti yada mail atanlar;"YÜCE ALLAH\’ın KENDİLERİNİ GÖRDÜKLERİNE İNANMIYORLARMI ?,SAĞIMIZDAKİ VE SOLUMUZDAKİ MELEKLER TARAFINDAN YAPTIĞIMIZHER İŞİN, SÖYLEDİĞİMİZ HER SÖZÜN, İLAHİ BİR KAMERA İLE (Amel Defteri)KAYIT ALTINA ALINDIKLARINI DÜŞÜNMÜYORLARMI ??? "Değerli Semra kardeşim, toplumsal rahatsızlıklarımızdan birisini ve belkideen önemlisini gündeme getirdiğiniz için Allah Sizlerden Razı Olsun. Çalışmalarınızındevavamını sizlerden, ecir ve sevabını Yüce Rabbimizden niyaz ediyorum …

  2. aSi Says:

    cok dogru ve cok guzel bir yazi tskler

  3. Bahattin Says:

    İnternet teknolojisi yarattığı bağımlılık ile bir süre sonra insanları yüz yüze arkadaşlık edemeyecekleri bir konuma getirecek herhalde. Bu bağımlılık yaşantımızı geri dönülemeyecek şekilde etkiliyor. Belki de bencilliğimizle geldiğimiz dünya bu. Herkes kendine ilgi arıyor…Yeni bir tarz iletişime açık bir toplum mu olduğumuzun göstergesi? Yoksa, manevi sorumluluğunu taşımayacağımız, daha çok ama daha zayıf arkadaşlıkları mı tercih etmeye başladık?

  4. ♣ Ąηηα Says:

    BOM DIA ALEGRIA!✿.。.:* *.:。✿*゚¨゚✎・ ✿.。.:* *.:。✿*✿.。.:* *.:。✿*゚¨゚✎・ ✿.。.:* *.:。✿*Só existem dois dias no ano que nada pode ser feito. Um se chama ontem e o outro se chama amanhã, portanto hoje é o dia certo para amar, acreditar, fazer e principalmente viver.Dalai Lama✿.。.:* *.:。✿*゚¨゚✎・ ✿.。.:* *.:。✿*✿.。.:* *.:。✿*゚¨゚✎・ ✿.。.:* *.:。✿*Beijos sem fim….♣ Ąηηα ♣ http://i256.photobucket.com/albums/hh180/annaspace_2008/LACOS.jpg

  5. DENİZ Says:

    بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيمKardeş olmak, arkadaş ve sadık dost olmak sevinçte ve kederde beraber olmayı göze almaktır bunu fiili olarak göstermektir, sevmek, saymak, güvenmek, merhamet etmek, yardımlaşmak ve dayanışmak demektir.Bunlar olmadan kardeşlik iddiasının bir anlamı olmaz. Kur\’an\’ın öngördüğü kardeşlik, bütün bunları içeren bir muhtevaya sahiptir. Bir hayat biçimidir İslam\’daki kardeşlik. Dinde kardeşliğin en güzel numunesinidir. Peygamber((S.A.V)) döneminde Peygamber((S.A.V))le birlikte yaşayan sahabeler ortaya koymuşlardır. Muhacir-Ensar ilişkisi, kardeşliğin ne anlama geldiğini bizlere gösteren son derece mükemmel örnektir. Ensar, Muhacir kardeşlerinin nefislerini, kendi nefislerinden daha üstün tutmuşlar, onları hiçbir konuda yalnız ve yardımsız bırakmamışlardır. Bu davranışlarıyla Ensar, imanlarında ne denli ihlaslı olduklarını göstermişlerdir. ayette şöyle buyurulmaktadır: Kendilerinden önce o yurdu Medine\’yi hazırlayıp imanı kalplerine yerleştirenler ise, kendilerine hicret edenleri severler ve onlara verilen şeylerden dolayı da içlerinde bir ihtiyaç duymazlar. Kendilerinde bir açıklık ihtiyaç olsa bile kardeşlerini öz nefislerine tercih ederler. Kim nefsinin cimri ve bencil tutkularından korumuşsa, işte onlar, felah bulanlardır(el-Haşr, 59/9). Peygamberimiz (s.a.s) bir hadisinde şöyle buyurmuştur: Hiçbiriniz kendi nefsiniz için arzu ettiğinizi kardeşiniz için arzu etmedikçe iman(kamil manada) etmiş olmaz (Buhari, iman, 7). Hz. Ali (r.a) şöyle demiştir: Senin hakiki kardeşin seninle beraber olan sana menfaat versin diye, kendi nefsine zarar vermeye razı olan, zamanın felaketleri kapını çaldığı zaman, senin dağınık durumunu yoplamak için O, toplu durumunu dağıtır.o denli fedakardırlar.kendi nefsimizi değiştirmedikce örnek olamayacağımız açıktır kardeşlik hukuku kardeşini kendin görerek oluşturulur.SELAMUN ALEYKUM SEMRA KARDEŞİM ÇOK ÖNEMLİ BİR KONUDA BLOG HAZIRLAMIŞSIN BU KONU ÖNEMLİ BİR KONU YALNIZ " dini sayfa yada paylaşımlarda bulunup o ahlaksız diye tabir ettiğimiz tipleri aratmayanlar." SÖZÜNLE KASTETTİĞİN KİŞİLERİ AÇIKLA ÇÜNKÜ BURADA HERKESİ ZAN ALTINDA BIRAKACAK BİR AÇIKLAMA BU.ÇÜNKÜ % 70 İMİZ DİNİ PAYLAŞIMLAR YAPIYORUZ .EĞER BEN DE O DEDİĞİN ŞAHISLARDAN İSEM BENİDE AÇIKLA.ANCAK GERÇEK BÖYLE BULUNUR.BURADA HERKESİN YORUMLARI GÜZEL SENİNDE YORUMLARIN GÜZEL ANCAK DİNİ İLETİ YAZANLAR BİR CÜMLE İLE BİTTİ.ALLAH RAHMET EYLESİN.ALLAH HEPİMİZE BASİRET NASİP EYLESİN.HAKKINIZI HELAL EDİN.A.E.O

  6. SESsİZ Says:

    inanilmaz bir yazı gerçekliklerle dolu .yazandan ve paylasandan ALLAH razı olsun

  7. Qυєєи Says:

    Benimde uzun zamandır değinmek istediğim bir konu teşekkürlerimi sunuyorum Semra Ablacım..Nasıl anlatsam hani nereden başlasam bilemiyorum .. İnsanlarımız bay – bayan internet başında kendi kişiliklerini bir yana koyup birbaşka benliğe sahip oluyorlar..Kendilerine yeni bir kimlik yaratıp onunla sanaldaki hayatlarına devam edıyorlar..Ahlaksızlıklar oluyor , saygısızlıklar oluyor ve arasıra gerçekten temeli sağlam dostluklar oluşuyor..Aslında sanal birazda olsun güven işi..Yüzünü bir kere görmediğin insanla bir takım konusmalar yapıyorsun..Ne kadar doğru olabilir söyledikleri ? Ya da ne kadar güvenilirdir o kişi ?Bunların cevaplarını düşünürsem sanırım sanalı toptan bırakmam gerekebilir..Çünkü canım çok yandı sanal alem dedikleri dünyada..Ben şöyle adlandırıyorum sanal kişilik kelimesini , SANAL KISILIK : KENDINI ARAYAN OLGUNLUGA ULASAMAMIS BIREY ..Bilmem sizce de doğru mu ?Sevgilerimle KayRa

Bir Cevap Yazın

