İstanbul Kızı …

Istanbul kızı Semra
Bir İstanbul kızısın…
Yaşadığın şehre benziyorsun aslında…
Sen biraz o musun, nedir?

Bazen Ayasofya aksediyor yüzüne…
Onun gibi her şeye Amenna diyor,
Başını önüne eğip, susuyorsun…

Bir İstanbul kızısın…
Görür görmez anlamıştım bunu…
Gözlerin birer İSTANBUL GECESİ olmuş
Bakışlarında geziyorum…

An oluyor sîmanı benzetiyorum ona;
Bazen uykularda yüzdüğü bir an oluyorsun Kandilli’nin….
Mahmur gözlerle bakıyorsun
Biraz esneyip gülümsüyorsun ardından.
Bir yandan da mehtabı sürüklüyorsun
Yangınınla…

Bir İstanbul kızısın…
İnsanın içini ferahlatıyor sözlerin…
İnanır mısın bilmem,
Kanlıca’nın yoğurduna dahi benzetiyorum seni…
üzün beyazlıyor hayalimde…
Gülümsüyorum bu sefer ben…
Anlamıyor, lakin karşılık veriyorsun
Başınla..

Bir İstanbul kızısın…
Seni gördüğüm ilk an esiyor aklıma da;
Bir pınarın çağlarken
Etrafına saçtığı buselerdi bakışların…
O halinle Kızkulesi düşüyor yadıma
Her gece o boğaz esintili bakışlarla
Kaç delikanlıya göz kırpıyordur
Kim bilir?..

Bir İstanbul kızısın…
Sinirlenip, ağlıyorsun ya bazen…
İşte o an bir Marmara oluyor gözlerin…
Marmara gibi doluyor…
Sonsuzluğa erişiyorum gözyaşlarınla…
Gözlerim açık…

Bir İstanbul kızısın..
Gülümsemen o..
Ağlaman..Hüzünlenmen…
Sana bakıyorum;
Her nefesin ayrı bir semt oluyor gözlerimde..
Geziyorum İstanbul’un dört bir yanını
Sana bakarken.
Kayboluyorum onda
Seni her görüşümde..
Şunu bil ki;
Bulmak istemiyorum kendimi

İstanbul kızı

6 Yanıt to “İstanbul Kızı …”

  1. İstanbul bu kadar güzel anlatılmaz ki…gene İstanbul özlemim çoştu…:))

  2. Sanki kendimi gördüm bu yazınızda…Heralde Özdemir Asaf böyle şeyler yazmayı akıl edememiştir Lavinya’ya. Yani..demek istediğim çok güzel olmuş bu. Tevfik Fikret’i çok severim ben. Ama sanki artık onun önüne geçeceksiniz gibi..Yeni bir çok sevdiğim yazar giriyor hayatıma.
    Çok ama çok beğendim bu yazınızı.
    Devamını beklerim.
    Lusin.

  3. şiiri yazan: İkbal Betül Armağan

  4. yabakientelbaki Says:

    İkbal Betül Armağan…Şiirin yazarı,eline emeğine sağlık,

  5. Aaa..tamam o zaman. Ama yinede paylaşım için teşekkürler. Bu arada baki derken divan şairi baki’den bahsediyorsunuz nickinizde? meraktan soruyorum yani. kaba olacağım yine biliyorum ama okunmak için yazmak psikolojisi mahvediyor beni. Bloguma yeni yazılar yazdım okuyup yorum yapabilirseniz zamaniniz varsa çok sevindirik edersiniz bu küçük kızı.
    Sevgiler..

  6. Ne vakit ağlasam, bardaktan boşalırcasına ağlayan bu şehir. . .
    Her ağlamamda bana ölesiye eşlik eden bu şehir. . .
    İçinde aşk, ayrılık, sevgi, nefret. . . olan bu şehir. . .
    Bulamadım içinde vefa
    Pes ettim yenildim sonunda! Eşsiz manzarana. . .
    Çamlıca’ dan seni izliyorum yaşlı gözlerle.
    Gördüğüm manzara içler acısı;
    Tüm yükü üstlenmişsin yorgun omuzlarına,
    Sıcak meltem eşliğinde güzel bir şarkı fısıldıyorsun yine.
    Ne olursa olsun seni dinledikçe rahatlıyor insan. . .
    Kendini kaybediyor eşi benzeri olmayan sokaklarında
    Aşık olası geliyor her gün, türlü – türlü insanlara. . .
    Fakat olamıyor. . .
    İnsanları boşver ,
    . . . Gel dostum! Ne olursa olsun gel!
    İlle de aşık olacaksan İstanbul’un aşığı ol. . . ! !

Bir Cevap Yazın

