I CAN’T EXPLAIN …ANLATAMIYORUM…ORHAN VELİ KANIK…

indir (2)
If I cried, could you hear
My voice in my poems,
Could you touch my tears
With your hands?
Before I fell prey to this grief,
I never knew songs were so enchanting
And words so mild.

I know there’s a place
Where you can talk about everything;
I feel I’m close to that place,
Yet I can’t explain

semsem

Ağlasam sesimi duyar mısınız,
Mısralarımda;

Dokunabilir misiniz,
Gözyaşlarıma, ellerinizle?

Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel,
Kelimelerinse kifayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce.

Bir yer var, biliyorum;
Her şeyi söylemek mümkün;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum.
Anlatamıyorum.

3 Yanıt to “I CAN’T EXPLAIN …ANLATAMIYORUM…ORHAN VELİ KANIK…”

  1. yabakientelbaki Says:

    Anlamıyorum ve bazen anlatamıyorum.

  2. ALAADDİN Says:

    Elcevap: Hazret-i Yâkup Aleyhisselâmın verdiği cevapla cevap veririz. Haşiye

    Yani, Hazret-i Yâkup’tan sorulmuş ki, “Niçin Mısır’dan gelen gömleğinin kokusunu işittin de, yakınında bulunan Kenan kuyusundaki Yusuf’u görmedin?” Cevaben demiş ki:

    “Bizim halimiz şimşekler gibidir; Bazen görünür, Bazen saklanır. Bazı vakit olur ki, en yüksek mevkide oturup her tarafı görüyoruz gibi oluruz. Bazı vakitte de ayağımızın üstünü göremiyoruz.”

    Elhasıl, insan her ne kadar fâil-i muhtar ise de, fakat -1- sırrınca, meşiet-i İlâhiye asıldır, kader hâkimdir. Meşiet-i İlâhiye, meşiet-i insaniyeyi geri verir, -2- hükmünü icra eder. Kader söylese, iktidar-ı beşer konuşmaz, ihtiyar-ı cüz’î susar.

  3. ALAADDİN Says:

    – “Allah dilemedikçe siz hiçbir şeyi isteyemezsiniz.” İnsan Sûresi: 76:30.

    2- Kader gelince göz kör olur.

Bir Cevap Yazın

