Doğmak,Sevmek,Ölmek / Sevenler Ölmezmiş /Özdemir ASAF /

indir (1)
Bir gün yüksek bir yere çıkıp konuşmaya başladım.
Doğumdan, yaşamdan, sevgiden,
ölümden
söz ettim.
Sevgi, sevmek sizin elinizdedir,
dedim.
Doğmamak, ölmemek sizin elinizde değildir,
dedim.
Sevgisiz yaşamak yaşamamaktır,
dedim.
Yaşamak,
dedim,
ilkin sevgi ile, sevmek ile, sevmek ile başlar,
doğumla, doğmakla
değil..
Yaşam da
sevgisizlikle biter
dedim,
ölümle, ölmekle
değil..
Şimdi sizlere “seven ölmez”
demiyorum..
Yaşamakla ölmek konularının kavramları arasında
sizleri, kendinizi
yeniden gözden geçirmeye çağırıyorum
dedim, ve indim.
Dinleyeciler arasında büyük bir kavga çıktı.
Üç kişi öldü.
Sordum, soruşturdum.
Ölenlerden biri “evet, sevenler ölmez”
diyenmiş.
Öbürü buna karşı: “hayır, seven de ölür”
diyenmiş.
Ya üçüncü ölen? diye sordum.
O mu? dedim, anlattılar.
O,
bunların arasındaki tartışmanın
sonucunu öğrenmek için bekleyenmiş.

Özdemir Asaf / Yuvarlağın Köşeleri

4 Yanıt to “Doğmak,Sevmek,Ölmek / Sevenler Ölmezmiş /Özdemir ASAF /”

  1. Haydaaa…buyurun bakalımmmm…şimdi akşam akşam aklımı karıştrımayı başardı bu..seven öldü..sevmeyende..izleyende öldü..eee ben iyisimi bir daha bir okuyayım bakayım…:))
    hayırlı akşamlar dilerim güzeldi ve paylaştıgın için teşekkürler…

  2. ALAADDİN Says:

    Akşama erdiğinizde ve sabaha kavuştuğunuzda Allah’ı tesbih edin. • Göklerde ve yerde olanların hamd ve senâsı Ona mahsustur. Gündüzün sonuna doğru ve öğle vaktine erişince de Allah’ı tesbih edip namaz kılın. • Ölüden diriyi, diriden ölüyü O çıkarır. Ölümünden sonra yeryüzünü O diriltir. Siz de kabirlerinizden böyle çıkarılacaksınız. (Rûm Sûresi: 17-19.)

  3. ALAADDİN Says:

    Netice: Mâdem dünyada hayat var; elbette insanlardan hayatın sırrını anlayanlar ve hayatını sû-i istimâl etmeyenler, dâr-ı bekâda ve Cennet-i bâkiyede hayat-ı bâkiyeye mazhar olacaklardır. Âmennâ!

  4. cok güzel yazı yüregine sağlık

Bir Cevap Yazın

