Duydum,Gördüm,Düşündüm…

✿~ P.R.I.S.O.N .. by chσcoηuт тwιηs™ ✿~.
Dört  kutsal  kelime  duydum;
acz
nasip
rahmet
ölüm…
 
Dörtte  güzel  kelime  duydum;
Aşk
   ve hasret 
    ve  hüzün 
      ve  gül/üş…

 

Dört  güzel kelime daha  duydum;
Gözyaşı,

ve  şarkı 
ve sabır,
ve  yağmur…
 
Yağmura yakalanmış günler/Rahmi Kaya.

6 Yanıt to “Duydum,Gördüm,Düşündüm…”

  1. Sukut-u Lisan Says:

    ♥Dikenden gül bitiren, kışı da bahar haline döndürür. Selviyi hür bir halde yücelten, kederi de sevinç haline sokabilir.♥

  2. alaaddin Says:

    çüncü nokta: İmanın istinad ve istimdat noktalarını hâvi olmasından, “Elhamdü lillâh” demesi iktiza eder.

    Evet, nev-i beşer, aczi ve düşmanların kesreti dolayısıyla dayanacak bir nokta-i istinada muhtaçtır ki, düşmanlarını def için o noktaya iltica etsin. Ve kezâ, kesret-i hâcât ve şiddet-i fakr dolayısıyla da istimdat edecek bir nokta-i istimdada muhtaçtır ki, onun yardımıyla ihtiyaçlarını def etsin.

    Ey insan! Senin nokta-i istinadın ancak ve ancak Allah’a olan imandır. Ruhuna, vicdanına nokta-i istimdat ise ancak âhirete olan imandır. Binaenaleyh, bu her iki noktadan haberi olmayan bir insanın kalbi, ruhu tevahhuş eder, vicdanı daima muazzep olur. Lâkin, birinci noktaya istinad ve ikincisinden de istimdat eden adam, kalben ve ruhen pek çok zevk ve lezzetleri, ünsiyetleri hisseder ki, hem mütesellî, hem vicdanı mutmain olur.

  3. alaaddin Says:

    [Bundan yirmi beş sene kadar evvel İstanbul Boğazındaki Yûşa Tepesinde, dünyanın terkine karar verdiğim bir zamanda, bir kısım mühim dostlarım beni dünyaya, eski vaziyetime döndürmek için yanıma geldiler. Dedim: “Yarına kadar beni bırakınız; istihâre edeyim.” Sabahleyin kalbime bu iki levha hutûr etti. Şiire benzer, fakat şiir değiller. O mübârek hâtıranın hatırı için ilişmedim. Geldiği gibi muhâfaza edildi. Yirmi Üçüncü Sözün âhirine ilhak edilmişti; makam münâsebetiyle buraya alındı.]

    Birinci Levha

    [Ehl-i gaflet dünyasının hakikatini tasvir eder levhadır.]

    Beni dünyaya çağırma; ona geldim fenâ gördüm.

    Demâ gaflet hicab oldu; ve nur-u Hak nihân gördüm.

    Bütün eşyâ-i mevcudât; birer fânî muzır gördüm.

    Vücud desen, onu giydim; ah! Ademdi, çok belâ gördüm.

    Hayat desen, onu tattım; azab ender azab gördüm.

    Akıl ayn-ı ikâb oldu; bekâyı bir belâ gördüm.

    Ömür ayn-ı hevâ oldu; kemâl ayn-ı hebâ gördüm.

    Amel ayn-ı riyâ oldu; emel ayn-ı elem gördüm.

    Visâl nefs-i zevâl oldu; devâyı ayn-ı dâ’ gördüm.

    Bu envâr, zulümât oldu; bu ahbabı yetim gördüm.

    Bu savtlar, na’y-i mevt oldu; bu ahyâyı mevât gördüm.

    Ulûm evhâma kalboldu; hikemde bin sekam gördüm.

    Lezzet ayn-ı elem oldu; vücudda bin adem gördüm.

    Habîb desen onu buldum; ah! Firâkta çok elem gördüm.

  4. alaaddin Says:

    Ehl-i hidâyet ve huzurun hakikat-i dünyalarına işaret eder levhadır.]

    Demâ gaflet zevâl buldu; ve nur-u Hak ayân gördüm.

    Vücud bürhan-ı Zât oldu; hayat mir’at-ı Haktır, gör.

    Akıl miftâh-ı kenz oldu; fenâ bâb-ı bekâdır, gör.

    Kemâlin lem’ası söndü; fakat, Şems-i Cemâl var, gör.

    Zevâl ayn-ı visâl oldu; elem ayn-ı lezzettir, gör.

    Ömür nefs-i amel oldu; ebed ayn-ı ömürdür, gör.

    Zalâm zarf-ı ziyâ oldu; bu mevtte hak hayat var, gör.

    Bütün eşya enîs oldu; bütün asvât zikirdir, gör.

    Bütün zerrât-ı mevcudât, birer zâkir müsebbih, gör.

    Fakrı kenz-i gınâ buldum; aczde tam kuvvet var, gör.

    Eğer Allah’ı buldunsa, bütün eşya senindir, gör.

    Eğer Mâlik-i Mülke memlûk isen, Onun mülkü senindir, gör.

    Eğer hodbîn ve kendi nefsine mâlik isen, bilâaddin belâdır, gör.

    Bilâhaddin azabdır tat; belâ gayet ağırdır, gör.

    Eğer hakiki abd-i Hudâbîn isen, hududsuz bir safâdır, gör.

    Hesabsız bir sevap var tat; nihayetsiz saadet gör.

  5. Buona Domenica BACIO!🙂

  6. Beijos,,,,,Araan

Bir Cevap Yazın

