~~AŞK~~LOVE~~

Çaresiz kalmıştı Leyla’da…

Kavuşmak imkansızdı…

İhtiyar, tatlı-sert yol gösterdi;

“Gir şu odaya; çağır Leyla’yı..”

Aklı almadı önce..

Pek de inanmamıştı..

Ama yapacak da başka bir şey yoktu…

Çaresiz adam, çaresiz girdi odaya…

Sayıkladı günler boyu, geceler boyu…

Çıkmadan o odadan, çağırdı Leyla’yı..

Kırk asırdır yandığı aşkı,

Daha kırk vakit dolmadan…

İşte geliyordu…

İşte görüyordu;

Leyla, kendisini çağıranı ararcasına geliyordu…

 Korktu genç adam..

Anladı genç adam..

Unuttu genç adam..

Gidip sarıldı ihtiyarın eline..

“istersem olduğuna göre..

Çağırırsam geldiğine göre..

Bana AŞK’ı öğret!..”

 

Dedi ki ihtiyar:

“Bu kainat..

Aşkına yaratıldı Sevgili’nin..

Sen AŞK’ı ne sandın?”

 

AŞK…

Öyle istemek ki…

Kavuşmak mecbur kalsın…

 -murat başaran

6 Yanıt to “~~AŞK~~LOVE~~”

  1. Seigneur Says:

    Leyla…Leyla…Kim nerede ne arar Sen Leyla ben Mecnunum Ne dilek ne hal sorar Ben kalbine küskünüm Bil…Leyla… Leyla… ……………………………………..Söyle bana hem mertçe ……………………………………..Sevmedin de erkekçe ……………………………………..İşte sana gerekçe ……………………………………..Tak koluma kelepçe ……………………………………..Çek… Leyla…Leyla… Senin için ağlarım Seller gibi çağlarım Yüreğimi dağlarım Sana belmi bağlarım Çöz… Leyla…Leyla… ………………………………………Aşk fermanım elimde ………………………………………Adın düşmez dilimde ………………………………………Al bildiğin biçimde ………………………………………Çak çıramı içimde ………………………………………Yak… Leyla… Leyla… Bir göründün ser dedim Dön desemde dönmedin Açtın amma dermedin Baktın amma görmedin Kör… Leyla…Leyla… ……………………………………..Ruhtan kalbe sızdın sen ……………………………………..Döş bağımda açtın sen ……………………………………..İnce yerden yaktın sen ……………………………………..Çok vefasız çıktın sen ……………………………………..Ahh… Leyla… Leyla… Bilmez isen suçunu Kaçır ipin ucunu Uçur gönül kuşunu Sık alnıma kurşunu Vur… Leyla… Leyla… …………………………………….Ölsem varsın sen yine …………………………………….Kalsam sendeler çile …………………………………….Yapma bana dur hile …………………………………….Hakk gelir bir gün dile …………………………………….Duy… Leyla… Leyla… Bakmadın genç yaşıma Zehir kattın aşıma Öldürdün tek başına Yaz mezarın taşına Gel… Leyla… Leyla… ……………………………………Sakın ağıt yakma gül ……………………………………Vuslat için hayâl kur ……………………………………Saçına der beyaz gül ……………………………………Saatini en sona kur ……………………………………Say… Leyla… Leyla… Dilim derse git Çin’e Gönül kalsın demekte Haydi biraz emekle Götür beni sal Nil’e Ak… Leyla… Leyla… ……………………………………Bıkmadım göz yaşıma ……………………………………Gezerim kel başıma ……………………………………Ücrada bir kez gördüm ……………………………………Yandım aşkın narına ……………………………………Cız…Leyla…Leyla… Dedin ki çık git unut Benden yana tek umut Sırra kadem bas çürüt Yaprak kalsın dal kurut Zor…Leyla…Leyla… ……………………………………Gözü nefret bürümüş ……………………………………Denge yerde sürümüş ……………………………………Katran kara kürümüş ……………………………………Sol yanında çürümüş ……………………………………Vah… Leyla… Leyla… Bana nazdan alsan haz Farketmez kış veya yaz Ne yapsan da bana az Sil kaderi bastan yaz Çiz… Leyla… Leyla… …………………………………….Sev diyemem ki beni …………………………………….Ağır olur bedeli …………………………………….Sonra kalır veremi …………………………………….Varsa senden güzeli …………………………………….Bul… Leyla… Leyla… Acı bana ne olur Tadım sende zehrolur Bir görünür kaybolur Ruh serapta boğulur Çöl… Leyla… Leyla… …………………………………….Ne talihsiz sevda bu …………………………………….Tam yerinden gem vurdu …………………………………….Yandı kalbim tutuştu …………………………………….Susadım bir yudum su …………………………………….Ver… Leyla… Leyla… Bileğimi sen tuttun Beni rakip mi seçtin Zayıf yerden bir vurdun Tek hamleyle tuş ettin Tül…Leyla… Leyla…. ……………………………………Ahım almış iz sürer ……………………………………Vahım kalmış yol ister ……………………………………Zaman bahçe bağ örer ……………………………………Ömür seyir der geçer ……………………………………Dur… Leyla… Leyla… Yine gelde yak beni Hem yangın hem su teni Hem gül ver hem dikeni Anlamadım ben seni Sır… Leyla …Leyla… ……………………………………Hidayet’im dert çeker ……………………………………Ham meyva iyi pişer ……………………………………Ya Rab! Senden af diler ……………………………………Canı yıkar gam keder ……………………………………Beter… Leyla… Leyla… Gider…Leyla…Leyla… Sever…Leyla…Leyla… Diler…Leyla… Leyla… Biter…Leyla… Leyla… Yeter…Leyla.. Leyla…

  2. GÜLİSTAN Says:

    Aşk kendini unutmakrır..Aynada onu görmek,yürekte onu bulmaktır..kimsin diye sorduğunda sen diyebilmektir…Sen olabilmektir…Bir evliyenin dediği gibi \’\’enel hak\’\’ Ben hakkınm yani benlik bitmiş bir Hak kalmıştır..Her yerde o var…Aynada O yürekte o….Kardeşim çok güzel bir paylaşım…Gerçek aşk budur ki Allah\’a eriştirsin..Onda yok olunsun…Allah razı olsun …Herşey gönlünce olsun gönlünde Allah olsun..sevgiler…

  3. sevgi Says:

    Ben Böylesini Seviyorum AşkınBiliyorum…Yüzlerce kez böyle başladım anlatmaya…“Geceydi… Ve yağmur yağıyordu…”Çünkü ben hep aşıktım…•••Bilesin diye…Bıkıp usanmadan…Anlatıyorum işte…Çünkü sen, seni koruyan çatının altında ve benden habersiz…Belki geceden ve yağmurdan bile…Herşeyden habersiz…Kimbilir ne yapıyorsun?Ve ne yapıyordun?Geceydi ve yağmur yağıyordu…Ve nefes alıyordum…O damlaların yüreğime her değdiğinde çıkardığı ses…Ateşin suyla buluşması…Serinlik…Ve nefes alıyordum…•••Geceydi ve yağmur yağıyordu…Ben böylesini seviyorum aşkın…Evler geçiyorum… Hatta sokaklar…Herkes birşeyleri yaşarken ve birşeylere aitken…Aşkı yaşıyorum…İhtimal midir kavuşmak?•••Sen bilesin diye anlatıyorum; ama benden habersizsin…Kendinden bile…•••Kaldırımlar…Sokak lâmbaları…Günü gelip konuştuklarında…Şahit olacaklar…“Bu adam, aşka aitti” diyecekler…“Bıkıp usanmadan aradı” diyecekler…“Yandı” diyecekler…•••Sen ve herkes uyurken…Ben gece ve yağmurla; sokaklarda…•••Kaldırımlar bilir beni…Sokak lâmbaları bilir…Ve sabah ezanları…•••Gece gitmeye hazırlanırken…Sessiz şadırvanlarda serçelerle buluşurum…Yağmur diner… Yapraklar titreşir tatlı bir rüzgârla, koyu yeşil…Çeşmelerden akan suda yıldızlar parıldar; kurşunî…Aşk bulur beni…•••Ben böylesini seviyorum aşkın…Senden habersiz…Murat Başaranemeğine sağlık meleğim döktürmüşün yine..en güzele emanetsin..s.a.

  4. RıZa BeRKaN Says:

    Aşk derdidir cihanda âşıka maksûd olanVasl-ı dilberdir hemîn bu dâr-ı dünyâdan murâdCihanda âşıka gereken şey, aşk derdidir.Nitekim bu dünya evinden maksat da dilber sevmektir(sevgiliye vuslat)-Avnî-Aşk sayesindedir ki insan, ebedîlik kazanır ve lamekâna erer. Ancak bu yol çok çetindir.Aşk, yerine göre yol olur yürünür, yerine göre iman olur uyulur. Bazen ateş olup yakar, bazen deniz olup boğar. Sultan olur ülke yönetir, şarap olur sarhoş eder. At olup koşar, kuş olup uçar. Hazine olur viran gönüllerde saklanır, kimya olur hakir topraklan altına dönüştürür. Sır olur saklanır, gonca olur açılır. Gül bahçesi olur kokusuyla âşıkları mest eder, güneş olur âşıklarının ümit meyvelerini olgunlaştırır.Aşk Mecnun\’dan Leyla\’ya bir feryat, Mansur\’dan dâra bir sır; gözden kalbe bir yoldur. İlla ki belalarına katlanmak gerek.Sabr etmeyen belâlarına aşkın anmasınNûş etmesin şarâbı kaçanlar humârdanBelâlarına katlanamayacak olanlar aşkın adını anmasınlar;\’\’Sonunda baş ağrısı var\’\’ diyenler, şarabı hiç içmesinler.-Taşlıcalı Yahya Bey-Semra kardeşim hayırlı geceler.SeLam ve Dua iLe

  5. AKDэηİZ яÜZGÂяI™ Says:

    Nazenin tene bakışımdır LeylaRuhum Lâle der cesedim sevda Sevgi sıcak bir zehir içime akarda yakarMecnunum ahım’dır gönle us eder… a.f.g.*Lâle: Allah aşkı(Beyaz) _ Sevda: kişiye duyulan sevgi(Siyah ) HAYIRLI AKŞAMLAR…A.e.o.

  6. erkam Says:

    appearance wins over the eyes, but personality wins over the heart

Bir Cevap Yazın

