ORDA BİR KÖY VAR UZAKTA…GİTMESEM DE SİVAS…

"Sivas bir yüzükse GÖKMEDRESE onun kaşıdır."
Ord. Prof. Dr. A. Süheyl Ünver

www.turkedebiyati.com.tr/Sayfala.asp?nereye=dergiyazioku&… 

4 Yanıt to “ORDA BİR KÖY VAR UZAKTA…GİTMESEM DE SİVAS…”

  1. teşekürler semra guzel sivasımınız zengin tarihini gösterdigin için tesekurler yalnız divrigi ulu camıyıde paylaşırsan sevınrım

  2. RıZa BeRKaN Says:

    Hürmet size saygı size gönül dolusu sevgi size YARADAN DAN rahmet size Semra Kardeşim selam sizeSabah Şerifleriniz hayr olsun. Çalışmalarınızda kolaylıklar ve başarılar dilerir.Cumhuriyet,kültür ve sanat şehri Sivas’ımGüneşin her doğuşundaki kızıl ışıklaraBakarken o yorgun gözlerimle semalarınaMis kokulu esen yelini solurkenBulutların ardında gizlenen güneşe seni sorarım.Sanatçılar,aşıklar diyarı Sivas’ımNeden mahsun bakıyorsun banaNeden boynun bükük sankiKızılırmak bile eskisi gibi coşmuyorSeni sevenlerimi özlüyorsun yoksaYada geleneklerinin unutulduğuna mıÖzdeğerlerinin kaybolduğuna mıYitirdiğimiz büyüklere saygıyı,küçüklere sevgiye miYoksa birlik beraberlik ve dayanışma dolu dostluklara mıÜzülüyorsunİyi ve kötü günlerdeki paylaşımların bittiğine miTaş yığınları arasında kalan anılarına mı üzülüyorsun.Neden geceleri bile karanlıklar caddelerindeYanan lambanın ışıkları bile nazlı ve küskün yanıyorBiliyorum bu susmuş çehrendeAnılarına gömülüp, parçalanan yüreğininSesini dinliyorsun yüreğine akan gözyaşlarınlaDinle beni Sivas’ım sil gözyaşlarınıBenimde içim kan ağlıyor seni andıkça zatenSivas’ım beni duyuyor musun mazilere gömülen anılarımızıDüşündükçe yüreğim bir parça çarpıyor seninleKan damlıyor yüreğime sensizliği düşündükçeUnutamıyorum Sivas’ım seninle olan anılarımıTaş binalar yuttu acımasızcaÇocukluğumu özlüyorum,gençliğimi özlüyorumSaf ve duru dostlukları,tel helva çekildiğindePırasa ve paspas dediğimde işittiğim azarlarıEvimizin bahçesindeki Armut ağacının dibindeOynadığım çizgileri,yakan toplarını unutamıyorumKıymalık yapılırken yediğim ekmek batırmalarınıYufkaları,pezik turşularını,eriştelerin kokusunuSivas’ım seni unutamıyorumRamazan gecelerinde dinlediğim davul seslerini,Arefe günü komşulardan topladığım memmecimin gliğiniBayram harçlığımla bakkala koşarak aldığımGazoz ve kağıtlı şekerin tadını unutamıyorumSusayınca tatlı suyundan avucumla içtiğimKepenek suyunun lezzetini unutamıyorumGençliğimde 4 Eylül Stadında bütün coşkumlaKırmızı,Beyaz,Üçyıldız,Sivas,Sivas Heey demektenSesimin kısılarak evime döndüğümü unutamıyorumSivasspor diye çarpan yüreğimin sesini dinliyorum38 yıl sonra süper lige çıkan SivassporumaDoyasıya gidemediğimizin kahrıyla yaşıyorumSivas’ım sende özlüyorsun bunları biliyorumOndan boynun bükük,ondan mahsun bakışlarınSeninle her şeyin bir ayrı anlamı vardı Sivas’ımSeninle yaşanan her şeyin bir ayrı güzelliği vardıSevgiyi ve aşkı tanıyan yürekler bileSenin mehtaplı gecelerinin sesliğindeKutup yıldızında buluyordu teselliyiSivas’ım seni unutamıyorumUmarım birgün bir bahar güneşi gibiYüzünü güldürür yeni kuşaklar ve,Umarım ki birgün bu kırlarındaki çiçeklerBir başka tomurcuk açar inatlaVe umarım ki bir gün unutulan öz değerlerineBirileri sahip çıkar ve yaşatırlar.Umarım birgün karlar arasında inatla direnenKardelen çiçeği gibi olursun,hırslı ve kararlıSen üzülme Sivas’ım sevdiklerin yanında olmasa daBiz varız yanında teselliyi bizde bulUmarım küskün Kızılırmak’ta birgün barışırCoşar Sivaslının yüreği gibi çağlaya çağlayaSivas’ım seninle yaşadığım o eski yıllarımı hem özlüyorHem de bütün yüreğimle seninle gurur duyuyorumSivas’ım biliyormusun dinle yüreğimin sesiniSeni öyle çok seviyorum ki,Zaman dursa da, mevsimler geçse de ve hattaGökyüzündeki bütün yıldızlar bana dur dese deDinlemem kimseyi yine koşarım sana delicesineGitsem de birgün bir dağların ardınaYırtar gelirim yine sana soluk alamam sensizSivas’ım senden ayrılmak mümkün mü kopamam sendenAma olur ya Sivas’ım istemeden de olsaBirgün ayrılırsam eğer senden ve bu mis kokulu topraklarımdanGetirsinler cansız bedenimi yine Sivas\’aYukarı Tekke den başka yer istemem bilesin sen Sivas’ım.Getirmezlerse beni buraya o zamanSitemim hiç bitmeyecek herkese sonsuza kadarBedenim olmasa da ruhum hep seninle olacakÇünkü Sivas’ımSeni çok ama çok seviyorumSivas’ım seni unutamıyorum..Sabiha Serin

  3. TÜRKİYELİ Says:

    S:A.Semra bu ne ya.Bu şeffaflığı sevmedim ben.Nereden ne yazacağımı bulamıyorum.Sana teknolojiye ayak uydur dediysek de bu kadar ileri gitme.Yetişemiyorum sana.Sivas ta senelerim geçti.Çok iyi bilirim o atmosferi ,harika bir yerdir.Eline sağlık.Demişsin ki ,fıkra yada neşeli bir haber yok.Olmamı neşeli bir haber.Sabah sabah gittim saçlarımı kestirdim.Kısacık oldular tam züppe oldum.Sonra açtım oyun havaları etrafımda bulunan bütün insanları oynattım.Onlar oynadı ben güldüm.Saat kaçta biliyor musun.Sabah 7.00 da.Bugün tam züppelik günüm çkeceğin var benden.he!! he!! he!!!.Gülümsemenin ve moralin tek adresi tabiî ki bennnnnnnnn!!! Ha bu arada yorum yapıyom yapıyom siliyom ne güzel ve sayfana müdahale edebiliyorum artıkın.he he he!!! AEO:BJK

  4. b�şra Says:

    Burkma yüreğimi ey yârSensiz benim ne günüm varNeyim var seni özlemekten başkaNeyim var seni düşünmekten başkaSen ki bensinVe ben ki senimSen ki ateş gibisinDüştüğü yeri yakanBen ki razıyım yakmanaYakarken aydınlatmanaVe çektirdiğin hicranaÇok görme ne olur bana bu yanmayıYanarken ışımayıAydınlanmayı ve aydınlatmayıSen ki buz gibisinDüştüğü yeri donduranBen ki donmaya razıyımYeter kiSoğut yüreğimiYalvarırım ey yârNe olur gamdan azat eyle bu nazik teniEy yârÇaresizliğimin çaresi olan yârYazım olmaya var mısın?Sözüm olmaya var mısın?Olan yârOlmayan yârGönlümü figâna salan yârSevdası bağrımda nalân yârDüşüncesi bile haram olan yârBu biçare gönüllüyeBu avare gönüllüyeSenden başka kimden umut varBir dem fırsat tanıBir son ver artıkHer dem işittiğin âhûzârımaGönlümü figâna salan yârSevdası bağrımda nalân yârDüşüncesi bile haram olan yârGülsün ey yârSenin fermanına mahsusturGüzelliğe kavuşmanın zamanıGülşendeyim ey yârSen ki handansınYa benGiryândır sinemÜryândır sinemHer dem virandır sinemEy yârHüsnüne yandırma beniHayalle kandırma beniBen ki zülfünün esiri bir divâneyimBir telin için boğdurma beniEy yârYokluğun bu divâneyeÖlüm gibi darRevây-ı hak mıdır bu çektiğimNe olurSöyle bana yârZamanın hükmü böyle midir?İmdat isteyene imdat böyle midir?Böyle midir sevgi?Ve sevda böyle midir?Mecnun’u deli eden Leyla böyle midir?Müptelây-ı aşk böyle midir?Şem’e pervane olmak böyle midir?Ah…bu yolda vuslâtYoksa nasip değil midir?Yanmak mıdır hepZencir-i aşka tutulanın kaderiYoksaBuna dayanmak muhâl midir ey yâr?Olan yârOlmayan yârGönlümü figâna salan yârSevdası bağrımda nalân yârDüşüncesi bile haram olan yâr

Bir Cevap Yazın

