~~ÜZÜLME~~



ÜZÜLME

Kaybolup gitmiş Yusuf, Ken’an iline geri gelir, üzülme!


Bu hüzünler evi, gün olur yine gül bahçesine döner, üzülme…


Ey gamlar çeken gönül dertlenme, hâlin düzene girer;

 
Bu perişan baş, yine bir hâle yola girer, üzülme!


Hele iki gün muradımızca dönmediyse,


Devrân hep bir türlü dönmezse, üzülme…


Hele sağlık olsun, ömrünün baharı gitmezse,


Ecel gelmezse, ey güzel nağmeli bülbül,


Yine çemen tahtında gül şemsiyesini başına tutarsın, üzülme!


Gönül; yokluk seli, varlık yapısını kökünden yıkıp götürse bile,


Mâdem ki kaptanın Nûh’tur, üzülme!


Kendine gel, gayb sırlarını bilmezsin sen!


Ümidini kesme, elemlenme, perde ardında gizli oyunlar var, üzülme…


Kâbe’ye varmak iştiyâkıyla yürürken çölde, ayağına dikenler batarsa üzülme…


Konak pek korkulu, maksad da çok uzak, ama


Hiçbir yol yoktur ki, sonu olmasın, üzülme…


İnsanı hâlden hâle sokan Allah, sevgilinin ayrılığındaki hâlimizi de bilir…


Rakibin verdiği zahmetleri de, üzülme…


Hâfız; yoksulluk bucağında, karanlık gecelerde


Virdin; duâ ve Kur’ân oldukça gam yeme…


   (hafız divanı)

 


“Cûylar kim deryaya vardılar, hâmûş oldular”


(Irmaklar ki, denize ulaştılar, sükûnet buldular…)

"Ölmekten çok, sevdiğim insanları üzmekten korkuyorum. Çünkü ölüm bir kere üzmek bir ömür… "

3 Yanıt to “~~ÜZÜLME~~”

  1. TÜRKİYELİ Says:

    s.a .İnan bitirdin beni yazdıklarınla.Sana söyleyecek bir söz bulamıyorum.Sen kimseyi üzemezsin ki(ben hariç dermişim)şaka tabiki.Allah yolunu açık eylesin.AEO:BJK

  2. erkam Says:

     
     
    s.a kardeşim

  3. sevgi Says:

    canım nasılsın yazamıyorum sana dersler bayram telaşı çıkmadan sana yazmak istedim inş iyisindir dua et bana emı .kendıne dıkkat et güzel melek ..s.a.

Bir Cevap Yazın

