BEN AYNAYIM.

Peygamber Efendimiz (SAV) bir mecliste otururlarken, oraya İslam düşmanı Ebu Cehil geldi.

Ebu Cehil hiçbir şey konuşmadan Peygamber Efendimizin (SAV) mübarek yüzüne dikkatlice baktıktan sonra:

haşa kendisinden“Acayip! Ne kadar çirkinsin” dedi.

Peygamber Efendimiz hiç hiddetlenmedi. Ona sadece:
“Doğru söylüyorsun ya Eba Cehil.” buyurdular.

Orada bulunanlar bundan pek bir şey anlamadılar.

Biraz sonra, aynı yere Hazreti Ebu Bekir (RA) geldi. O da bir müddet Peygamber Efendimizin (SAV) mübarek yüzüne baktı. Ardından:
“Ya Resul! Anam, babam, nefsim ve bütün varlığım sana feda olsun. Sen ne kadar güzel yüzlü, güzel görünüşlü, tatlı sözlüsün. Ben, senden daha güzel bir insan görmedim.” dedi.

Peygamber Efendimiz (SAV) ona da:
“Doğru söyledin ya Eba Bekir!” buyurdular.

Orada bulunanlar
“Ya Resûl! Biri çirkinsin dedi. Onu tasdik ettiniz, diğer birisi ise güzelsiniz, dedi onu da tasdik ettiniz. Bunun hikmetini bize anlatır mısınız?” dediler. Peygamber Efendimiz (SAV) şöyle buyurdular:

“Ben aynayım. Kim bana bakarsa kendi suretini görür. Ebu Cehil, kendi çirkinliğini gördü, çirkinsiniz dedi. Ebu Bekir ise; kendi yüzündeki Nur-u ilâhiyi seyretti, güzelsiniz dedi.” diye cevapladı.

4 Yanıt to “BEN AYNAYIM.”

  1. b�şra Says:

    En "Vav" Halimle Sana, Sevdana Sustum…
    Kategori: Siir
    Sözlerim bitti…   Gayri sana geliyorum… Bulut bulut sevda sağanağı halimle. Gayri sana geliyorum.. Duasını unutmuş çocuğun ıslak dudağı mahcubiyetimle.. Sana geliyorum… İster tek kurşunla vur sinemi… İster tek bir kelimende sustur beni..
     

     
    Cümlelerim bitti…..   Gayri susmak vakti devrik cümlelerde.. Söylenebilecek her şeyi söyledim Artık tüm gurbet kuşları özgür… Sana kavuşmuşken her gece beni “ sende “ öldür…. Ve gece sabaha kavuşmadan Beni yeniden sana doğur…
     

     
    Sana geliyorum..   Öznesi senin olduğu bu hayatı, Devrik fiillerle kurduğum cümlelerimle Yaşama geliyorum…
     

     
    Bir, İki…Üç.. Tıp… Sustum… En “ vav “ halimle “ sana / sevdana “ sustum… Çünkü sen;   “ Umut “ oldun ” vav “ hali yalnızlığıma… “ Elif “ oldun “ canı “ sende saklı yarınlarıma… “ Gül “ oldun dalında “ Cennet “ yazılı kavuşmalarıma..
     

  2. RıZa BeRKaN Says:

    Semra kardeşim fevkakade güzel ve derin manalar içeren bu çalışmanızdan ötürü Rahman razı olsun.Yani, Ebu Cehil kendi
    çirkinliğini, Hz. Ebubekir ise kendi güzelliğini Hz. Peygamber\’de
    seyretmişlerdi(sav)… bugün  ve kıyamete kadar işte  insanlar kendilerini bu aynada görmek, insanlar
    kendi değerleri nispetinde istifade değerlendireceklerdir. Bu
    manada , ömürlerimizi Hak
    rızası istikametinde geçirmiş olmak gerekmektedir…ADI GÜZEL KENDİ GÜZEL MUHAMMED

    Canım kurban olsun senin yoluna,
    Adı güzel, kendi güzel Muhammed,
    Şefâat eyle bu kemter kuluna,
    Adı güzel, kendi güzel Muhammed

    Mü\’min olanların çoktur cefâsı,
    Ahirette olur zevk-u sefâsı,
    On sekiz bin âlemin Mustafâ\’sı,
    Adı güzel, kendi güzel Muhammed

    Yedi kat gökleri seyrân eyleyen,
    Kûrsûn üstünde cevlân eyleyen.
    Mi\’râcda ümmetin Hak’dan dileyen,
    Adı güzel, kendi güzel Muhammed

    Ol çâriyâr anın gökler yâridir,
    Anı seven günahlardan beridir,
    On sekiz bin âlemin serveridir,
    Adı güzel, kendi güzel Muhammed

    Aşık Yunus neyler iki cihânı sensiz,
    Sen Hak Peygambersin şeksiz, gümânsız
    Sana uymayanlar gider imânsız,
    Adı güzel, kendi güzel Muhammed. 

  3. ....yakamoz Says:

    O, bir tane idi O, şahane idi O, güzel idi O, güzeller güzeli idi O, mükemmel idi O, eşsiz idi O, "nûr" idi O, "duâ" idi O, "müjde" idi O, "rüyâ" idi O, "Muhammed" idi O, "Ahmed" idi O, "el-Emîn" idi O, "kul" idi O, "Rasûl" idi O, "Habîb" idi O "Halîl" idi O, "rahmet" idi O, hasret idi O, vuslat idi O, cân idi O, cânân idi O, aşk idi O, bir başkaydı O, bambaşkaydı             O, EMSALSİZ BİR PEYGAMBERDİ?                                     (Sav)
    Ve ahsenü minke lem tera kattu aynî, Görmedi senden güzel bir cism-i âlî gözlerim,
    Ve ecmelü minke lem telidi\’n-nisâü Etmedi senden güzel tevlîd, evlâd bir ana
    Hulıkte müberraen min külli \’aybin, Ayb-ü noksandan berîsin yâ Rasûlallah sen,
    Ke enneke kad hulıkte kemâ teşâüSanki arzu ettiğin surette halk etmiş Huda
    SELATÜ SELAM O\’NA VE BÜTÜN ASHABINA OLSUN
    GÜZEL BİR BİR PAYLAŞIM ELLERİNE SAGLIK CANIM HAYIRLI AKŞAMLAR DİLİYORUM
    RABBİM SENİNLE OLSUN
     

  4. maşide Says:

    ınnaıyorum kı islamın nurunu kımse sonduremıcek …bu yazılar çok mana taşıyor çok duygulandım Allah razı olsun yazdın bizde okuduk A.E.O KARDEŞIM

Bir Cevap Yazın

