ÇİFTE MİNARE-GİTMESEM DE GÖRMESEM DE…

Gölgesinde dostluğumuzu paylaştığımız güzel insanlara….

Nerde Çifte Minare’miz, Gök Medrese’miz
Ey sımsıcak dualarla maziyi anan şehir.
Yavuz Bülent Bakiler 

(SİVAS-ÇİFTE MİNARE)CANIM MEMLEKETİM…
 

3 Yanıt to “ÇİFTE MİNARE-GİTMESEM DE GÖRMESEM DE…”

  1. TÜRKİYELİ Says:

    s.a gittim gördüm,hayran kaldım,harika bir atmosfer,herkese tavsiye ederim.aeo

  2. cengiz Says:

    es selm aleyk. kendi memleketimin en büyük eserlerinden birini sayfanızda görmekten  mutluluk duydum.
    sanırım sizde sivaslısınız. allaha emanet olun.

  3. ahmed Says:

    Beni dünyaya çağırma – Ona geldim fena gördüm.Dema gaflet hicab oldu – Ve nur-u Hak nihan gördüm.Bütün eşya-yı mevcûdât – Birer fâni muzır gördüm.Vücud desen onu giydim – Ah ademdi çok bela gördüm.Hayat desen onu tattım – Azab ender azab gördüm.Akıl ayn-ı ikab oldu – Bekayı bir bela gördüm.Ömür ayn-ı heva oldu – Kemâl ayn-ı heba gördüm.Amel ayn-ı riyâ oldu – Emel ayn-ı elem gördüm.Visâl, nefs-i zeval oldu – Devayı ayn-ı dâ\’ gördüm.Bu envar, zulümat oldu – Bu ahbabı yetim gördüm.Bu savtlar, na\’y-ı mevt oldu – Bu ahyayı mevat gördüm.Ulûm, evhama kalboldu – Hikemde bin sekam gördüm.Lezzet, ayn-ı elem oldu – Vücudda bin adem gördüm.Habib desen onu buldum – Ah! Firakta çok elem gördüm. –Dema gaflet zeval buldu – Ve nur-u Hak ayan gördüm.Vücud, bürhân-ı Zât oldu – Hayat, mir\’at-ı Hak\’tır gör.Akıl, miftah-ı kenz oldu – Fena, bab-ı bekâdır gör.Kemâlin lem\’ası söndü – Fakat, şems-i Cemâl var gör.Zeval, ayn-ı visal oldu – Elem, ayn-ı lezzettir gör.Ömür nefs-i amel oldu – Ebed ayn-ı ömürdür gör.Zalâm zarf-ı ziya oldu – Bu mevtte hak hayat var gör.Bütün eşya enîs oldu – Bütün asvat zikirdir gör.Bütün zerrat-ı mevcûdât – Birer zâkir, müsebbih gör.Fakrı kenz-i gına buldum – Aczde tam kuvvet var gör.Eğer Allah\’ı buldunsa – Bütün eşya senindir gör.Eğer Mâlik-i Mülk\’e memlûk isen – Onun mülkü senindir gör.Eğer hodbin ve kendi nefsine mâlik isen: – Bilâ-addin beladır gör,Belâ-haddin azabdır tad, – Belâ-gâyet ağırdır gör.Eğer hakikî abd-i hudabin isen – Hududsuz bir sâfadır gör.Hesabsız bir sevab var tad – Nihayetsiz saadet gör…EY NEFSİM !KALBİM GİBİ AĞLA VE BAĞIR VE DE Kİ:Acizim, aciz olanı istemem,Faniyim, fani olanı istemem, Ruhumu Rahman\’a teslim eyledim gayr istemem, İsterim, fakat bir Yar-ı Baki isterim, Zerreyim, fakat bir şems-i sermed isterim, Hiç ender hiçim, fakat umum mevcudatı beraber isterim… Bediüzzaman

Bir Cevap Yazın

